SISSEJUHATUS (õppimine)
▪ Vaikimisi on keelevalik EST peal, vajadusel valida RUS, ENG
▪ Vali korter või kelder, läheb mängu kohe sisse. Seinal nimekiri, mida tuleb teha ja mängu aeg 5min.

▪ Ülesandeid, mis on seinal (korteris – elutoa seinas, keldris – boksi seinal) võib sooritada erinevas järjekorras. Mäng aktiveerub teleportimise nupuga (puldi peapaneelil kõrgem nupp).

▪ Teleportimise nupp (puldi peapaneeli kõrgem väljaulatuv nupp) on edasiliikumiseks. Teleportimine toimub ainult vasaku käega. Nuppu vajutades tekib kas sinine joon ringi ja noolega (liikumine sinna kuhu suunad) või punane joon (keelav ja edasi ei saa liikuda, näiteks seina peale on ostutatud). Nool ringi ääres näitab seda kuhu poole Sa näoga jääd – kui soovid enne liikumist näo konkreetsesse suunda keerata, siis keeruta teleportimise nuppu vastavalt vajadusele.

PS! Mänguaeg 5 minutit! Kui mänguaeg 5 min saab täis, on mäng läbi ja peale mängujuhi selgitust läheb mäng välja.
PS! Kui midagi ei leia, siis vihjed on helendavad asjad, mis võivad olla nähtavad ka läbi seina ehk tuleb teleportida ruumist ruumi ja asju otsida
KORTER
Sireeniga teavitatakse siis kui inimese elule on vahetu oht. Ohualarmi ei kasutata ainult sõjalise ohu korral, vaid ka õhusaastega suurõnnetuste puhul. Ohuteavituse korral saadetakse inimesele ka sms (EE-alarm), mille puhul jälgige kindlaid instruktsioone. Ohu korral püsi siseruumides ja jää sinna seniks kuni oht möödunud. Selleks, et kodus varjumine mööduks ohutult on vaja teha teatud tegevusi. Vaata ringi, mida võiks teha ja endaga kaasa võtta.
ÜLESANDED (ohud tulevad järjekorras):
Akende katmiseks on Sul vaja teipi, prügikotte ja kääre. Kõik 3 eset asuvad köögikapi peal. Osuta eseme peale puldi eesoleva nupuga. Leitud esemed haihtuvad peale nendele
osutamist elutoa aknalauale.
1. Leia käärid

2. Leia kleeplint

3. Leia prügikotid

4. Kata aken prügikottidega. Telepordi puldi peapaneelil oleva kõrgema nupuga akna juurde, osuta teibi-prügikoti-kääride combole, vajutades eesolevat nuppu. Aknad tuleb katta, sest kõige rohkem võivad ohtu tekitada lendav praht ja klaasikillud. Selle tegevusega vähendad ohtu.

5. Telepordi magamistuppa, leia nutitelefon. Telefon võimaldab Sul abi kutsuda ja infot saada.

6. Leia akupank. Laetud akupank pikendab telefoni tööaega oluliselt, kasuta telefoni ainult hädapärasteks tegevusteks, mitte telefonis surfamiseks.

7. Leia raadio, mis asub köögikapi peal. Ulatusliku sidekatkestuse korral on
abivahendiks patareidel, dünamoga või päikesepatareiga töötav raadio, millest
täistundide ajal uudiseid ka kriisinfot kuulata.

8. Leia tekk, mis asub magamistoas voodi vastas olevas sahtlis. Tõmba sahtel lahti ning osuta tekile. Lisariided aitavad hoida soojas, sest isegi suvel võivad olla ööd külmad.

9. Sulge gaasikraan, mis asub köögis. Gaasiseadmete vigastuste korral võib tekkida plahvatusoht.

10. Sulge veekraan, mis asub vannitoas. Korterisisese veetorustiku purunemisel võib tekkida veekahjustus.

11. Aseta lillepott põrandale. Oluline on, et lillepott tõstetaks põrandal olevasse vilkuvasse alasse, vastasel juhul pead tegevust kordama. Lillepott jm esemed tuleb aknalaualt eemaldada, et need ei tekitaks lisaohtu ja kaitseks taime.

12. Lülita vool kilbist välja. Selleks liigu esikusse. Elektripaigaldise lühisesse sattumisel tekib lisaoht. Peale elektri väljalülitamist, läheb tuba pimedaks. Teleportimisel süttib valgus (taskulamp), mille järel on võimalik varjuda vanni.

13. Varju vannitoa vannis. Oma kodus kasuta akendeta ja tugevate seintega ruumi, näiteks vannituba. Vanni liikudes on ülesanded sooritatud ja mäng läbi. Kindlasti rõhutada üle, miks on varjumine oluline!

KELDER
Eluhoone kelder on esimene koht, kuhu inimene saab esimesel võimalusel varjuda.
ÜLESANDED (ohud tulevad järjekorras):
1. Vaata keldris ringi, ega midagi ei blokeeri Sinu teed. Eemalda väljapääsu eest
takistus – kartulikott koridori lõpus. Haara kartulikotist kinni hoides all puldi ees olevat nuppu, teleportides samal ajal ennast akna juurde ning tõstest kartulikott akna ette (tõsta käsi rohelise ala sisse ja lase nupust lahti). Kartulikotiga saad katta aknaid, kõige rohkem võivad ohtu tekitada lendav praht ja klaasikillud.

2. Leia snäkid lapsekäru alt. Müslibatoon või mõni muu vahepala tuleb alati kasuks. Me ei tea millal kriis läbi saab. Toiduained, mis on kaua säilivad ja ei vaja töötlemist ja säilitamist, sobivad hästi kriisivarudesse.

3. Leia vesi jalgratta küljest. Varjumisel võta veepudel alati endaga kaasa. Kriisi
olukorras ei ole meil teada, millal see läbi saab.

4. Leia moos riiulilt, mis asub keldriakna lähedal. Moosipurgid jm hoidised tulevad
kriisiolukorras alati kasuks – need ei vaja kuumtöötlemist ja saab otse purgist
süüa.

5. Leia raadio riiulit, mis asub keldriakna ja moosipurgi lähedal. Ulatusliku
sidekatkestuse korral on abivahendiks patareidel, dünamoga või päikesepatareiga
töötav raadio, millest täistundide ajal uudiseid ka kriisinfot kuulata.

6. Leia taskulamp, mis asub tagumises poolavali uksega keldriboksis. Haara lingist hoides puldi ees olevat nuppu all, mille järel avaneb boksi uks ning otsi boksist taskulamp (vilgub oranžilt). Elektrikatkestuse ajal on töötav taskulamp väga hea abivahend!

7. Leia vaba keldriboks, mis on kõige viimane boks keldriakna kõrval. Keldriboks on hea varjumiseks. Pane tähele, et keldriboks peab olema puhas ja vaba üleliigsetest asjadest, mis piiravad ruumi suurust ja kujutavad tuleohtu.

8. Leia jope. Jope asub kõige viimases boksis, mille uks avaneb kui haarata lingist ja vajutada alla puldi ees olevat nuppu. Isegi suvel võivad ööd olla külmad ning
lisariietus kaitseb Sind selle eest.

9. Varju vabas keldriboksis. Peale jope leidmist, ilmub samas boksis oleva pingi peale sinakas helendav laik, millele liikudes saab mäng läbi.
Kindlasti rõhutada üle, miks on varjumine oluline